Friday, November 12, 2010

..:: Sesekali diuji ::..


Semangat Baru...mudah untuk melihat ....tapi sukar untuk melaluinya...wahai hati..La Tahzan..apa yang berlaku..mesti de hikmah yang tersembunyi..hanya Allah yang mengetahui hikmah disebalik kesabaran ini..

Jangan katakan “Sabar itu ada batasnya” jika Anda ingin bersama Allah. Sebab, Sesungguhnya Allah beserta orang-orang yang sabar (QS.2:153)..

Sesekali diuji hadapilah Ia...bukan dinamakan hidup kalau tiada ujian..sepahit mana ujian yang diterima..hadapi lah Ia dengan penuh kesabaran...Allah menguji seseorang manusia, sebagai tanda Allah sayang kepada kita..Allah takkan membiarkan manusia itu terus membuat dosa..Allah akan menguji manusia itu sampai manusia itu merasai kemanisan bila di uji...Ya Allah, bagilah kekuatan kepada hambaMu ini Ya Robb..Igfirr Zunubi Ya Allah...permudahkan segalanya...IlaAllah ashqu dho'fi Quatii...

“ jujur itu pahit….
Ikhlas itu sulit….
Sabar itu kian menghimpit…., namun aral jalan dalam hidup ini tetap saja terhias dalam kanvas kehidupan . Dan ujian inilah yang nantinya akan memuliakan kita, Karena ia adalah “ mahkota” dalam syurga-Nya bagi orang – orang yang beriman, dan berjuang, bersabar juga tawakal atas cubaan yang Tuhan berikan padanya…( insya Allah, Wallahu Alam) .

Tawarkan lukamu dengan niat yang lapang….
Maknai air matamu dengan doa yang santun pada-Nya…
Anggunkan perangaimu bersama kidung kasih yang tulus itu adalah abadi…
Ingatlah sahabatku,
Kehidupan inilah yang membuat kita “besar” dengala halang dan rintang yang berada di dalam nya….”



Wahai Diri,
Bersabarlah kita…,
Kerana kemuliaan dari kesedihan adalah ketika ia berjuang demi membahagiakan orang lain. InsyaAllah, kita akan bersama berkumpul nanti di dalam rumah yang megah dan mewah juga indah dan penuh dengan kenyamanan dalam kesempatan yang lebih baik lagi dari hari ini, Ameen...hasib nafsi wa anfusukum....i.Allah..

No response to “..:: Sesekali diuji ::..”

Leave a Reply