Wednesday, May 23, 2012

..:: Kata-kata Muhasabah::..


-Imam Hasan Al-Basri-


"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu. Bukan juga yg paling soleh dlm kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah org yg memberi peringatan.."


-kata2 muhasabah buat diri -

Ya Allah, Seandainya aku sedang memimpin, pimpinlah aku untuk memimpin, seandainya aku sedang mentarbiah, tarbiahlah aku untuk mentarbiah, tapi Ya Allah, seandainya aku sedang mencintai manusia, tetapkanlah hatiku untuk mendahului cinta Mu dari cinta manusia,bantulah aku menggapai JannahMu.

No response to “..:: Kata-kata Muhasabah::..”

Leave a Reply