Wednesday, July 27, 2011

..:: Doaku di Hari Lahir- terindah dari 'kalian'::..




Alhamdullilah..
syukur alhamdullilah..diberi kesempatan untuk bernafas lagi olehNya..
genap sudah usiaku yang ke24 bertarikh 26/7..nikmat usia yang
dipinjamkan sementara olehNya entah bila akan ditarik olehNya.
entah arini, esok, lusa..hanya 'DIA' yang maha berkuasa
menarik nikmat segalanya..

semoga nikmat usia ini, dapat ku gunakan untuk
meningkatkan ketaatan ku kepadaNya..
semoga diberi kesempatan untuk meniti hari2 yang
mendatang yang kian bererti buat diri...
syukur Ya Robb~
~Thanks a lot kalian; my osmate afifah zaki, munie, bayt allesha;nada'
wan hanisah, kak yang, iqa,fiza,lala, mai dan jg tukang masak, syahima.
sayang kalian hingga ke syurga~


pulang dari xzm 'dunia'...kepenatan,
dalam coaster, baru terasa mahu tengok hanset,
tengok2, banyak call dari kalian(afifah,ima,nada',lala), 'call' semula,
xde oarang yang angkat..'tido' kah mereka, 'fikirku'...tidak terfikir pun
dengan kejutan ini.yang ku fikirkan, mungkin mereka ingin 'kirim sesuatu',
otw ku mahu pulangdr jamiah..nada' dengan lakonannya, 'camne dengan exam'..
zazila dengan dailognya:'kene surah pa akk??' pe2 pon, kalian 'pelakon terbaik' ,
kalian terbaikkk, terindah:))sayang kalian~~
.....................................................
Dedikasi ini untuk kalian:

Ya Allah...

Ku mohon pada-Mu, bahagiakanlah sahabat2ku di kala ujian melanda mahupun nikmat yang mencurah-curah.

Berkatilah segala amalnya di dunia ini yang akan menjadi saksi di akhirat kelak. Moga-moga syurga yg diimpikan itulah tempat tinggalnya buat selama-lamanya.

Ya Allah...

Kurniakanlah buatnya seorang pembantu dalam menggerakkan agama-Mu. Moga-moga syahid yang diburu menjadi kemanisan di pengakhiran kehidupannya.

Amin Ya Robb..
~~ Terindah dari kalian~~
Terima kasih kalian dengan 'hadiah' ini,
sungguh, sangat2 terharu..diam bukan tanda tidak suka,
tapi diam kerana terkejut, tanda terharu kerana ingatan kalian
dihari lahirku...terima kasih 'kalian'..kerana DIA ukhwah ini terjalin
bukan hanya kerana diatas kertas, kerana DIA ukhwah ini terjalin.

26/7/11 akan segar dalam memori dan ingatanku,
walaupun kita tidak sentiasa bersama, tidak dari 'madrasa' yg sama,
tapi kalian dihati ku,HATI KITA TETAP BERSATU~!!! atas nama
UKHWAH FILLAH~ ameen Ya Robb..

menyambut bersama dalam suasana bahagia,
persis keluargaku , pengganti buat mereka yang jauh nun disana.
terima kasih kalian, hanya mampu diungkap dengan terima kasih 'sayang'
dan bingkisan kata2 ini buat 'kalian'......

Kejutan lagi dibuat lagi oleh ahli Usrah sy,
tapi kejutan yg tidak menjadi, kerana kebetulan majlis untuk 'merisik'
telah bertukar kejutan buat mereka, kerana masa 'majlis' itu
ingin berlangsung, ku ingin keluar rumah untuk berjumpa kawan..
maaf umi dan adik2 yg lain..:))

Terima kasih dengan hadiah ini..terbaikk dari kalian..
ukhwah kita selamanya..Terindah dari 'kalian'..
along syg semua..terima kasih angah, ateh..andak,achik.
juga buat ummi usrah sy, siti salwani..rancangan bersama
my osmate a.k.a afifah zaki..lakonan yg terbaikk:))

~Tangan yang bersatu, hati kita tetap SAMA..bersatu dalam UKHWAH~

~ Terima kasih 'kalian' dengan hadiah ini..:)~nada' , acik sarah, mai~

Terima kasih ukhti nada' yang sudi mecoretkan SANAH HELWA SAYANG untuk sy..^^

Doaku dihari 'Lahir':



Segala puji bagi Allah Tuhan Seru Sekelian Alam, Selawat dan Salam Untuk Nabi Muhammad saw, Ahli Keluarganya dan Sahabat-sahabatnya.

Terima kasih ya Allah untuk usia yang telah Engkau berikan. Terima kasih juga untuk setiap rezeki yang Engkau kurniakan. Terima kasih juga untuk setiap cobaan yang Engkau turunan. Terima kasih untuk bakat dan ilham yang Engkau anugerahkan. Terima kasih kerana keluarga bahagia yang Engkau amanahkan. Sesungguhnya terlalu banyak yang telah Engkau berikan kepadaku…. Tetapi terlalu sedikit pengabdianku terhadap-Mu

Engkau tetap menerima walaupun terkadang aku alpa, aku lupa. Aku silap dan khilaf menafsir makna setiap kurniaan dan dugaan. Namun begitu besarnya kasih-Mu….Engkau tetap melindungiku walaupun terkadang aku kalut merunggut ketika saat-saat lemahku datang. Aku tak pernah menafikan hak-Mu sebagai Khaliq walaupun terkadang terbuai dengan kesedihan yang amat perit.

Ampunkan aku ya Allah apabila aku merintih nasibku di hadapan-Mu, kepada siapa lagi harus aku mengadu? Aku tidak pernah menyesali kewujudanku ini ya Allah… namun aku hanya hamba-Mu yang dhaif dan lemah. Adakalanya aku kurang kesabaran. Ada masanya aku goyah keimanan. Ada masanya aku terikut bisikan syaitan. Namun dengan limpah kasih sayang-Mu, Engkau menarikku kembali jauh daripada kesesatan.

Dalam usia bagini….. aku ingin lebih dekat pada-Mu ya Rahman. Dalam usia yang makin jauh ini…. Aku ingin lebih merindui-Mu ya Rahiim. Dalam usia meniti senja ini aku ingin selaku mengabdikan diri sekudusnya terhadap-Mu. Dalam usia ubanan ini yang aku inginkan hanyalah ketenagan, kekusyukan beribadah, segala kesederhanaan dan kerendahan hati tanpa berhenti menghulur kasih kepada yang sudi.

Ya Muhaimin…Pimpinanlah tangan hamba-Mu ini.. pimpinanlah hati hamba-Mu ini akan sentiasa berpijak ke atas jalan kebenaran.

Ya Al Quddus… sebagai hamba-Mu yang hina dina, aku takkan mungkin mencapai sempurna, tapi kasihanilah aku… bimbinglah aku sentiasa agar aku mampu meniti Titian Silatulmustakim-Mu dengan tenang dan mudah tanpa cela.

Ya Al Hakim…berilah aku kekuatan dan semangat serta ilham agar aku mampu terus membimbing anak-anak muridku yang sangat dahagiakan ilmu. Berikanlah aku keikhlasan yang jitu agar dapat aku mencurahkan ilmu yang engkau kurniakan kepada anak-anak didikku supaya lahir generasi masa depan yang terus mendokong perintah-Mu… Berilah aku kesabaran dalam menangani karenah generasi muda yang sangat mencabar keimanan dan kesabaranku… hulurkanlah aku kebijaksanaan agar aku mampu memacu kalam keinsanan hingga tiba masanya Engkau menjemputku pergi.

Ya Allah…Sesungguhnya kematian itu benar…. Alam kubur itu benar…..Hari Pembalasan itu juga benar….Hari ini, semakin hampir aku kepada Alam Kematian…. Semakin dekat aku dengan Alam Kubur… semakin takut aku terhadap Hari Pembalasan… izinkan aku dalam usia yang semakin sedikit ini aku mengaut sebanyaknya himpunan pahala, untuk ku jadikan bekalan kehidupan yang tiada penghujungnya nanti. Aku ingin menjadi anak, ibu, isteri dan muaalim yang solehah..


Terima kasih ya Allah atas segala takdir yang telah Engkau tentukan untukku… Engkaulah Yang Maha Besar… Allahu Akbar!.. peliharalah aku yang lemah ini agar terus berpegang teguh pada tali-Mu…


Terimalah pemohonan hamba-Mu yang sedang bermusafir di bumi-Mu ini Ya Al Mudzill.

Amin Ya Rabbil-Alamin.



Terima kasih kalian, atas hadiah yang terindah ini.~

sayang kalian selamanya.ukhwah hingga ke syurga.:))

27/7/11-10:39 PM.

bayt Lukluk Manthurah,Jordan.



8 Responses to “..:: Doaku di Hari Lahir- terindah dari 'kalian'::..”

salam.....sanah helwah habibi ukhti...^_^
sorry..no FB...so no newsfeed ....
may HIM bles..lots of love from me...

kak ain, lambat sgt balik, semua dah lapar ^^

ala kulli haal, m0ga semakin meningkatnya usia, semakin meningkat juga ketaatan kita pd Al-Khaliq, inshaAllah.

p/s ~ semOga cepat2 kawin, tp kene tunggu kita ade jgk la =)

♥Cik Nurul♥ said...

to hidayati: syukran kathir..la ba'sa..syg kamu juga dik...blaja molek yaa..ukhwah hingga ke syurga..^^

♥Cik Nurul♥ said...

to may luvly osmate a.k.a afifah zaki(adik bongsu), maaf..sian korang berlapar kerana mnggu sy..pe pon korang pelakon terbaikkkk:))ameen..moga kita sentiasa menjadi hambaNya, meningkatnya keimanan kita utk DIA..insyaAllah..doakn akk ye...harap kamu de masa majlis akk..^^

qaulan_sadida said...

" semakin jauh perjalanan, semakin dekat kematian...semakin bertambah bebanan, semakin kurang pula keupayaan...hanya iman & keyakinan mampu mengayuh perahu kehidupan...penuh ketenangan menempuhi ujian.tuluslah dgn ALLAH, teluslah sesama INSAN..."
hubbak jiddan!!!
moge ukhuwwah terus bersemi hingga ke akhirnya~
& kemanisannye jgak terus tersemat di dlm hati ~

♥Cik Nurul♥ said...

to nada': syg kamu juga:))

♥Cik Nurul♥ said...

to qaulan sadida: syukran dik...moga acik kuat yee..along de utk kamu..jgn tkut pada perpisahan yee..adat pertemuan..:))

Leave a Reply