Thursday, July 26, 2012

Terus KUAT..TABAH..GAGAH

Terus kuat ain..kaki yang melangkah, dinilai sebagai ibadah..kuatkan aku Ya Robb..langkah yang kian longlai  ini..KAU kuatkan lah...hati yang penuh kerisauan, KAU tenangkan lah...aku rindu pada segalanya yang ada  dalam diri 'NURULAIN' yang dulu..campakan lah sedikit kekuatan dalam diri hambaMu ini Ya Robb..

Alhamdullilah, aku masih kuat dan mampu untuk terus melangkah, berjalan ke kuliah di bawah matahari yg agak panas di musim soifi ini..masih mampu untuk menjalani ibadah puasa..hari ini hari yg ke7 aku menjalani ibadah puasa, sebagai seorang muslim..dalam keadaan aku pregnant 27 weeks 3 days..doakan aku kawan2..nampak kuatnya aku dihadapan kawan, 'kuatnya,gagahnya..' aku balas dengan senyuman..hakikatnya terasa ingin mengalirkan airmata pada masa itu juga..bukan aku xkuat..bukan aku xterima ujian ini..tapi, yg sbnrnya..mmg langkahku kian longlai, pergerakkan ku kian terbatas..ssiapa yg da merasai, pasti ada pengalamannya seperti aku..


'sabar ye sayang..kita puasa sama2 ye..doakn mama kuat..' itu yg sering aku suarakan utk anak yg berada di dalam perutku..semakin membesar perut..usia kehamilan aku semakin meningkat..kondisi badanku semakin lemah..longlai..tapi, aku cuba gagahkan..aku cuba hayun kan langkah ini..perkataan yg selalu aku bisikkn..'sabar ain..sikit ja lagi..pengorbanan sbgai bakal ibu..segalanya perlu kuat..baru anak akn kuat..' :'(

....................................................................................counting days bukan bermaksud aku xsedih meninggalkan bumi ini..tapi aku benar2 akn merindui bumi ini..bumi yg gersang, yg banyak menagajarku..mendidikku..di bumi ini..aku mencipta kenangan dan kisah sendiri..aku kehilangan abah pun , dibumi ini lah..aku terasa ingin kembali ke mlysia..ati n jasad aku ingin bersama family, bersama dengan ma aku yg kini sakit..hati yg sentiasa risau..hanya DIA slalu aku meminta..kembalikan kesihatan ma aku seperti dulu..ingin ku dakap jasad itu..ingin ku belai dengan urutan tanganku..aku ingin bersama ma..setiap kali 'call' ma..hati cuba kuat..cuba kuat untuk tidak 'mengalirkan airmata..' ma...terlalu merindui..terlalu risau akn dirimu..ain xpernah lupa mndoakan ma..cuba menjadi kuat utk ma..trasa ingin sama2 menggapai..menggenggam tangan ma ketika ingin berjalan..moga aku dapat mmbntu ma..seperi ma yg dulu...KUAT kan ma aku ..SIHAT kan ma aku Ya Allah.......................Allah,aku serahkan ma dalam jagaanMu slalu..hanya KAU layak tempat aku mohon pertolongan..

***************************** 16 days to go..ingin ku dakap jasad itu sampainya aku di malaysia..kuatkan aku Ya Allah dibulan Ramadhan ini..hanya pada KAU aku bergantung harap..

26 Julai 2012.
6:19 PM..-Mu'tah Jordan..
7 Ramadhan..
(sanah helwah ain,moga usia yg berbaki ini dapat dimnfaatkan untuk beribadah kepadaNya..)

Sunday, July 22, 2012

Ramadhan : Madrasah Tarbiah



Assalammualaikum w.b.t buat sahabat2 blogger skalian..di kesempatan ini, sy ingin mengucapkan salam Ramdhan Kareem..Kullu am wa entum bi alfun kher..ameen..


Alhamdullilah.di beri peluang untuk bernafas lagi, berkesempatan untuk bertemu ramadhan lagi untuk kali ke-25..alhmdullilah..syukur Ya Robb..kali ini Ramdhan terakhir di perantaun..bumi jordan, bumi yang banyak mendidik sy..banyak mengajar erti 'kehidupan' yg sebenar..mungkin bumi yg akan dirindui suatu hari nanti..bakal meninggalkan bumi ini tidak lama lg.20 hari lagi bakal meninggalkan bumi ini..bumi Jordan..entah bila lagi diberi kesempatan untuk datang ke bumi ini..mungkin hanya kenangan yg dapat ku ingatkan kembali bumi jordan ini..bumi yg pernah ku jejaki...kini,tanggungjawab aku sebagai seorang pelajar bakal habis 'tempohnya'...tanggungjawab aku pada DIA akan berterusan sampai bila2, tanggungjawab sebagai anak, tanggungjawab sebagai seorang isteri,dan tanggungjawab sebagai seorang bakal ibu juga ..syukur..Ramadhan kali ini, aku memegang 5 'status'..status apakah itu...pertama: sebagai hamba kepada sang pencipta.. ke2 : sebagai seorang anak, ke 3: sebagai seorang isteri.. yg ke 4: sebagai seorang pelajar dan yg terakhir, ke 5: sebagai seorang bakal ibu..Redhai lah aku Ya Robb..pandanglah aku dengan kasih sygMu Ya Allah..

Ramadhan,adalah madrasah tarbiah, aku sebagai ' graduan Ramadhan'untuk memperoleh ijazah 'takwa'..moga ijazah itu dapat ku capai dengan sebaiknya..InsyaAllah...Ayuh sahabat3, kita perbanyakkkan amal di bulan ini..bulan yg kita jumpa hnya setahun sekali..berpeluangkah kita untuk bertemu di ramdhan akan datang..

Ramdhan kali ini, tanpa seorang abah..tapi aku ada abah 'disana' yg sentiasa memandangku dan anak2 dan isterinya dari jauh..yg mmbezakan kami, antara 2 dunia..yang sentiasa menunggu 'SMS' dari kami..abah, semoga abah tenang disana..dipermudahkan urusan disana...anak2 abah sentiasa mgingati abah..kenangan bersamamu takkn hilang begitu sahaja..kami akan kuat untuk menjaga ma..akan kuat untuk ma..InsyaAllah..


~~ SALAM RAMADHAN KAREEM, Kullu am Wa Entum Bi Kher~~



salam Ramdhan dari Perantauan
22/7/2012- Ramadhan ke 3..

Saturday, July 14, 2012

..:: Mesti KUAT yee (*_*) :::..

Assalammualaikum kawan3 blogger sekalian..diharap kalian dalam jagaan DIA selalu..:)

Tak tau sebenarnya nak post pe untuk kali ini..tapi seperti ada ssuatu yg ingin sy kongsikan kepada kwn3..apa ya??: )hurmm..ok..baru2 ni, kat jamiah( universiti) sy ada 'munazaah"( pergaduhan)..bese laa..dk negara arab..dieorg tau apa..gaduh jela..benda yg kecil, bole diperbesarkan...minta laa dijauhkan buat masyarakat dimlysia sana...kita kena banyakkan bersabar yee..

rabu...11 hb 7..pergaduhan itu bermula deket dewan kuliah sy blaja ketika itu..nak dijadikan cerita..doktor mengajar berapa minit jaa..sebab doktor sendiri xsanggup nak melihat pergaduhan..atau doktor sendiri takut...sy menyaksikan sendiri kejadian itu..takut..rasa mahu menangis pon ada..bila lihat org arab.berlari dengan parang..kayu belati..baling batu..aku yg ada di situ pun berlari untuk menyelamatkan diri..risau akan anak 'nyawa' yg berada di dalam perutku..moga segalanya baik3...moga Allah selamatkan kami semua disini..ameen3..

Apa yang penting..terus kuat untuk melangkah..kalau kita ingin mencapai apa yang kita inginkan..kita kene berusaha dan terus berusaha..selebihnya kita berdoa dan bertawakkal..


.............................continue story 4 the next p0st InsyaAllah :)


Thursday, July 5, 2012

..:: Tiada kata hanya 'surah' ......(^_^)::..

''no COUPLE,no BOY, no SON, no SIN.."


ROAD to RAMADHAN..2 weeks 2 days only :)

jagalah HATI dan PERCAKAPAN dari maksiat dan UMPATAN yg nyata..





Izinkan syukur kami terus terungkap bersama manisnya ibadah... Moga rindu kami..pada wangian syurgaMU tidak akan sirna padam..Walau kami di anugerahkan pelbagai kenikmatan di sini.. Namun menggapai syurgamu itu..Adalah "Impian teragung kami"...





12:20 a.m.


6/7/12-jumaat


salam jumaah semua warga blogger :)