Wednesday, November 16, 2011

..:: Tinggalkan semua kenangan, datangkan bahagia dalam diri::..



not love until akad :)

Ya Allah..Ya Rahman..Ya Rahim...
pergilah jauh duka..lara..tinggalkan semuanya..
ku ingin mencipta bahagia dari peluang yg diberikan dari DIA...
pergilah duka..pergilah segalanya yang menyakitkan..

Ya Allah..
hanya pada Engkau aku pasrahkan...
moga segala yg berlaku atas redha dan rahmatMu Ya Allah..
tinggalkn segala janji semalam yg membawa duka dan sakit dlm diri..
Aku hanya insan biasa yg masih mengharap cinta dr DIA..

Akan ku tinggalkan segala kenangan yg menyakitkan itu..
Allah kurniakan aku sedikit bahagia untuk aku mengecapinya dengan rasa syukur..
moga segalanya mendekatkan diri ku kepada DIA selalu..
ditanganMu Ya Allah..hanya Engkau maha mengetahui akan isi hatiku..

pergilah 'kamu' kepada bahagia..
jangan kau hadirkan kenangan dan duka kepada diriku..
'kamu' juga layak untuk mendapat bahagia..barangkali aku tidak layak buat 'kamu..'
maaf..maaf yg mampu ku pinta..dan berdoa berharap 'kamu....kamu...dan kamu' jg beroleh bahagia.
aku hanya insan yg xmampu hanya utk memberi..tapi kini aku telah ditakdirkan dengan 'pilihan' yg dtg dr DIA...( Allah..Allah..moga ini yg terbaikk buat agamaMu Ya Robb)..

Bukan niat dihati utk menolak semuanya..tapi mungkin 'dia' yg diciptakan dan ditakdirkan sebagai bakal imamku..bukan kerana paras rupa..pangkat dan juga kekayaan yg ku idamkan..cukuplah cinta dan agama yg dia ada utk kekasih teragung..

Biarlah 'dia' menyenangi hati ma dan abh ku..ku ingin ma dan abah gembira seolah menerima seorang lagi anak lelaki bagi menyerikan lagi keluargaku..dan aku x nak, ma dan abah rasa kehilanganku..biarlah keluarga 'dia' ,llki yg dijodohkan dgn pilihan Allah itu merasakan mereka seolah2 menerima lagi seorang anak perempuan dalam keluarga mereka..Memang benar, bila seorang perempuan sudah berkahwin, dia seolah menjadi 'tawanan' bg suaminya..sekiranya ada makhluk yg Allah arahkan utk disembah, maka suami adalah makhluk tersebut.'

Ya Allah, tidak terdetik dihati dan fikiranku utk melukai 'kamu...kamu..dan kamu' sepanjang perkenalan yg Allah takdirkan ,yang ku sendiri tidak menyedari 'kamu..kamu..dan kamu' sehingga hadirnya perasaan dihatimu.mungkin Allah takdirkan 'kamu..kamu..dan kamu' mengenali family ku hanya sebagai sahabatku..jangan kerana 'perasaan' itu, yg xmmpu dan xmungkin ku berikan, 'kamu..kamu..dan kamu..' menjauhi..jika itu jalan yg ku dan 'kamu' rasakan terbaikkk..hanya yg mampu ku lakukan, berdoa, moga Allah takdirkan yg terbaikk dlm hidupmu..


'kamu...kamu...dan kamu..' mungkin Allah takdirkan kita utk seketika sebagai sahabat...maafkan ku ,moga Allah takdirkan yg terbaikkk utk sisa2 hidup yg berbaki ini..

"...Maa,ku cuba memenuhi hajatmu jika itu yg kau mahu...abah, aku cuba menjadi anak yg solehah jika itu yg kau harapkan...along,mak ngah.pak lang,mak jang.adik2..aku cuba jadi adik dan kakak yg mendengar akan nasihat2 kalian..jika kalian rasa itu yg terbaik buat diriku.ku mengharapkan segala yg akan berlaku ini hanya untuk DIA,bagi memelihara sebuah ikatan cinta dengan izinNya..ma..abah, jika aku dinikahkan..nikahkan aku dengan kerelaan kalian.itu yg kuharapkan..jika itu harapan kalian buat diriku,aku cuba untuk menunaikannya..aku ingin membahagiakn kalian smua..dan jika aku disandingkan.izinkan aku memilih pakaiannya isteri2 Rasulullah SAW tercinta.. ameen..."

Doaku sentiasa :

" Ya Allah, jadikanlah aku punca kebahagiaan orang lain. Dan, jangan jadikan aku punca kesedihan insan yang lain. Ameen Ya Robb." (T_T)

Insan yang masih mengharapkan cinta Ilahi,
Menanti keajaiban dari sebuah tawakkal,

17/11/11

1:26 a.m,mu'tah jordan.

bayt lu'lu'manthurah~~

2 Responses to “..:: Tinggalkan semua kenangan, datangkan bahagia dalam diri::..”

Muhasabah diri said...

Salam ya ukht,bersabarlah...sesungguhny kesabaran itu amatlah indah....dan Allah itu bersama2 orang yang sabar....nik doakan yang terbaik untuk akak

♥Cik Nurul♥ said...

wkmslm nik syg...insyaAllah..mmg sabar itu INdah..hasil dari sebuah Tawakkal..Alhamdullilah,natijahnya juga berpadanan dgn penantian berkat dr sebuah kesabaran...syukran kathir..smga nik berbhgia dgn rhmatNya..

Leave a Reply