Monday, July 18, 2011

..:: Perginya seorang srikandi Islam dalam perjuangan::..



Pemergiannya mesti menjadi api yang membakar semangat untuk kita semua meneruskan perjuangan.Berehatlah 'bonda' YB Dr. Lo'lo bt Ghazali dari keletihan dunia..Tiada lilin yang pernah engkau nyalakan, melainkan akan kami oborkan ia hingga sirna gelap jahiliah dan terbit fajar kemenangan, tidak lama lagi..semoga ahli keluarganya tabah dan teguh di jalan penuh ranjau dan liku ini..Inna lillaahi wa inna ilaihi raaji'uun..
Al-Fatehaa..







cinta untuk almarhumah Dr Lo'lo Ghazali~


Presiden PAS ,Tuan guru Abdul Hadi Awang juga turut mengalirkan airmata, merasai kehilangan srikandi Islam..


Dr Hatta Ramli tidak dapat menahan tangisnya. Antara Dr Hatta dan Dr Lo' Lo' tidak ada ikatan kekeluargaan seperti yang kita faham. Bukan waris, bukan spupu, bukan sedara. adik beradik kandung jauh sekali. Tetapi apabila akidah perjuangan itu diikat atas nama Islam kehilangan muslimah hebat ini menitiskan air mata Dr Hatta.

Ya Allah, rahmatilah beliau..semoga beliau dikalangan hamba2 yang soleh.. semoga semangat dan ketabahan beliau dalam perjuangannya menjadi api semangat untuk kita dalam berjuang dijalanNya..semoga Roh almarhumah bersemadi dengan aman bertemu penciptaNya.ameen~


Nota cinta^^:

  • Semoga almarhumah ditempatkan disyurga firdausi yang menjadi sebahagian taman2 syurga..

  • Ingin persis beliau, srikandi dalam memperjuangakan Islam...semoga kita thabit dijalanNya...

  • semoga semua ini, kehilangan beliau menjadi semangat untuk kita memperjuangkan Islam...

No response to “..:: Perginya seorang srikandi Islam dalam perjuangan::..”

Leave a Reply