Sunday, May 8, 2011

means 4 COUPLE..~!!

couple tu ertinya berpasangan.. berpasangan tu ertinya berdua pergi mana-mana bersama dan buat apa-apa pun berdua.. so jelas di sini bahawa hukum couple sebelum nikah adalah HARAM.. namun jika sudah nikah tidak menjadi kesalahan couple ini kerana sudah halal..

cinta itu anugerah Allah yang diberi pada hati-hati manusia agar saling berkasih sayang.. namun cinta itu kena ada batasnya.. cinta itu tak salah, mempunyai perasaan cinta itu tak salah, namun bercinta antara lelaki dan perempuan itu ada had-had batasannya.. lelaki menyatakan bahawa dia menyintai seorang wanita dan wanita turut berkata perkara yang sama kepada lelaki, ia tak salah kerana cinta itu Allah bagi.. namun bila mereka keluar berdua, berborak dengan perasaan manja dan ghairah (tambah2 lagi wanita melembutkan suara dan menggedik) ia adalah dilarang dalam agama.. jika benar cinta, pergi meminang dan nikah.. selesai..

Jika ingin keluar bersama, pastikan wanita membawa mahramnya bersama-sama supaya tidak terjadinya fitnah dan tidaklah syaitan boleh menghasut (jika mereka berdua) supaya mereka berbuat maksiat.. walau dah bertunang pun ia masih sa
ma, masih tak boleh couple atau seumpama dengannya yang telah disebutkan.. jadi nikah adalah satu-satunya jalan untuk anda dating dan mendapat status couple..

( share by syahirul.com ).



Nota :

* Ya Allah..peliharalah hati ku ya Allah..dan juga shbt2 ku yg lain..kuatkanlah mereka dlm mgharungi ujianMu...

*peringatan buat diri..shbt2 yg lain juga...~ajar lah diri tentang apa itu ISLAM..supaya yg lain tau tentang Islam dan menjalankan kehidupan dengan syariat Islam..bukan hanya faham ISLAM sahaja..Allahu yusahhil sgla niat yg baik....

No response to “means 4 COUPLE..~!!”

Leave a Reply