Tuesday, May 10, 2011

~!! Rasa hati..DIA maha mendengar..~


Allah..Allah...
ucapan yang mampu di ucapkan dikala hati rasa sedih yg teramat..Allah..maafkan ku. insan yg berdosa..berikanlah ku peluang untuk bertaubat kepadaMu ya Allah..ku xingin smua ini berlaku ya Allah.ku insan yang lemah..ku ingin yg terbaik untuk agama ku.kuat Ya Allah.tabah dan yakin dengan segalanya.'kuat dan yakin itu datang dr diri sendiri jangan bersedih..cari punca..insyaAllah ada jalan penyelesaiannya..'( nasihat buat diri dlm hati).



Ya Allah..berikan lah rasa takut dan sedih ini,menjauhkan ku dari kemaksiatan, yang membawa kami ke JannahNya dan menjauhkan kami dari nerakaNya..jauhkan aku dari murkaMu Ya Allah, jadikan lah ku insan2 yang terpelihara hatinya dari sebarang kemaksiatan , kejahatan..peliharalah hati2 ku untuk sentiasa mengingatiNya dan kalam2Nya..Allah..Allah..alangkah indahnya hati2 orang yg terpelihara hatinya dari sebarang kemaksiatan...( subhanaAllah).


Ya Allah, moga penghijrahan yang ku lakukan untuk kebaikan dalam agamaMu diterima disisiMu.hilangkan sifat2 hasad dengki, marah,supaya ku lebih dekat denganMu..hadirkan dalam hati ku,sifat2 mahmudah, persaan 'husnuzhon' dalam semua amal yang ku lakukan, juga dalam ukhwah yg ku jalinkan dengan sahabat2 ku..kuatkanlah ikatan persahabatan ku ini menuju jannahMu..

Ya Allah..ku mohon segala yang ku lakukan adalah hanya untuk mencari Mardhotillah...biar hati2 ku ini tiada gelisah, tiada resah..supaya hidup aku menjadi indah dan bersyukur pdnya akan nikmat yang diberi.menjadikan DIA sebagai tempat pergantungan..Ya Allah, peliharalah ku,semoga dalam jagaanMu sentiasa.

Ya Allah, aku mohon padaMu,moga segala yang ku rasa ini..sakit,sedih,susah, senang ini , adalah yang terbaik untuk ku dan agama ku..' menagis akan membuatkan kita kuat, kerana hidup ini adalah untuk bersyukur. Bersyukur pada orang yang menyakiti kerana dialah orang yang menabahkan hati kita. Pada orang yang tidak mengendahkan dirimu kerana dialah yang memupuk berdikari. Pada yang menjatuhkan kamu kerana dia yang memperhebatkan potensimu. Pada yang menyeksa kamu kerana dia yang menguji kesabaranmu. Bersyukur dengan segala ujian Nya kerana itulah tarbiyyah dari yang Esa...'FirmanNya :
( Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.)(Surah. Al Baqarah : 216).


"janganlah kamu bersedih dan berdukacita,sesungguhnya kamu adalah kaum paling mulia jika kamu beriman".

Ya Allah, terima lah amal ku, doa ku, hati ku, ampuni dosa2 ku, berikanlah kebaikan kepada ku di dunia & akhirat..KAU jauhkan lah ku dr siksa nerakaMu Ya Allah..permudahkan lah jalan kebaikan ku untuk mendapat redhaMu Ya Allah..ku ingin jadi hamba2 yang dalam jagaanMu sentiasa..

Ya Allah, ku mohon, permudahkan lah ku dalam membuat kebaikan kepadaMu, yang sedang berjihad untuk mendapat redhaMu..permudahkan lah ku.permudahkan lah ku Ya Allah...kerana ku ingin sentiasa mengingatiMu sepertimana KAU sentiasa mengingati ku dan sahabat2 seislam yg lain.. hamba2Mu ini..seperti dalam Riwayat thabrani :
(..''tidak ada sesuatu yang paling disesali para penghuni syurga melainkan satu saat mereka pernah lalui didunia tidak digunakan untuk mengingati Allah..")

Kuat dan teguhkan lah hati2 kami dalam menuju redha dan cintaMu Ya Allah..ku insan yang sentiasa menharapkn redhaMu..pimpinlah ku, jangan pernah KAU tinggalkan ku dari memperoleh, rahmat dan redhaMu Ya Ilahi...moga ujian duka..sedih, kecewa ini mematangkan ku..memberi pengajaran buat diri supaya menjadi insan yang hampir dan bersyukur dengan rahmatNya..

' terfikir..'

'aku diuji lagi..sekecil ujian hati ini..Allah..Allah..'
' bahagiannya kekasih Allah, dihadiahi ujian yg amat hebat sebagai tanda kasihNya,,begitulah rupanya berkasih dengan Allah, tidak akan dibirkan terlena dalam kenikmatan yg melimpah, tetapi dilindungi dengan dugaan dan cubaan yg xkan berkesudahan..".

nota cinta buat diri^^ :

* Bersyukurlah dengan ujian, sebagai tanda sayang Allah kepada hambaNya..Allah maha mengetahui apa yang terbaik..

* yakin ..percaya..tabah..kuat, ada pada diri..carilah sebagai kekuatan buat diri..Allah~!!

* bersangka baiklah pdNya..

ونحن أقرب إليه من حبل الوريد
" Dan kami lebih dekat kepadanya daripada urat lehernya "( QS ,Qaaf : 16)."

No response to “~!! Rasa hati..DIA maha mendengar..~”

Leave a Reply