Wednesday, April 27, 2011

..:: Memori Itu~!! ::..

* ukhtii ummu dengan anak,Umar Al-Faroq..*

'' Tiap bertemu dan berpisah..awal ada akhirnya..itulah lumrah dunia,
ketetapan dari yg maha Esa..kenangan mgajar kita,
erti hubungan dgn manusia,tidak dapat dipisahkan dari rahmat pencipta..
sebuah memori,tersingkap kembali ,kisah pertemuan kali pertama.
didalam taman yg mengajar kita erti kehidupan..
penuh pancaroba..disini kita berjnji setia..

Tutur kata bagaikan azimat..sering mendidik jiwa yg lemah ini..
ungkapan hikmah yg tggi nilainya.dan menjadi bekalan..
kami dihari murka.."
by Zulfan( kedamaian..)

Tiada kata lain yang mampu ku ucapkan, melainkan ..setiap apa yang berlaku..kita hanya merancang..kita mampu mengharap..yang menentukan adalah DIA...sebaik2 perancang..

Hajat untuk menemui saudara terdekat di bumi anbiya' ( ukhti ummu sekeluarga) sebelum pulang ke Malaysia, Allah tidak mengizinkan..keadaan juga tidak mengizinkan..kerana hanya DIA mengetahui sebab nya..

Ujian sebelum bertolak menjadi sebab kepada natijah selepas itu..kenapa ya sy bercakap begitu.??

pertama ,sebab Allah izinkan gerak hati sy untuk menemui mereka..tp seorang sahabat sy,sbgai teman kesana,tidak dapat 'message' dari sy..menjadikan dia merasa sy tidak jadi untuk ke 'mator'..kenderaan pon tidak di'booking' lagi..kami sama2 terus menanti..sampailah gerak hati utk 'call ' kwn..kami sme2 usha mncr knderaan..Alhmdullilah slpas itu...kami dpt van utk ke 'mator'..

kedua , Allah izinkan kenderaan yg kami naik utk kesana , rosak ditengah jalan..stgah jam lg masa untuk mnemui ukhti ummu sebelum masuk ke balai perlepasan..mula berdialog dalam hati '..ada rezeki kah..sempatkah untuk bertemu mereka...sedihnya''..

semua itu, atas keizinan Allah..Allah mahu memberi atau tidak...ingin juga meneruskan perjalanan ke mator..kenderaan lain yg membawa kami kesana..smpai disana ,terus pergi kekawasan ,dimana penumpang menunggu masa utk 'check in' - balai perlepasan..hati mengharap utk bertemu..Allah tidak mengizinkan diri ini utk bertemu...mereka sekeluarga telah masuk ke balai perlepasan...hanya mampu meng'SMS' ,mmberitahu yg kami telah smpai ke mator...

Ukhti ummu call , meluahkan perasaan,sedih kerana tidak dapat berjumpa..sayu hati..segalanya,kita mampu merancang..Allah yang menentukan...hanya mampu melihat..pandang sayu 'Queen ALIA International Airport'..~!!.mampu ku melihat sepi..sedih..kerana DIA..kita pasti bertemu lagi..I'll miss n luv u so much( sis ummu,suami, mr. Jamil~!!alfu mabruk berjaya dlm menghabiakan master-universiti di Irbid..serta anak,umar al-Faroq)..kenangan itu..Allah..Allah.. :(

*~!! Kenangan bersamamu ukhtii ummu^^*

Teringat dengan kata2 Imam Al-Ghazali yg mulia:

" Ukhwah itu bukan pada indahnya pertemuan,
tapi pada ingatan seseorang terhadap saudaranya di dalam doanya.."

kuharapkan mekar dihati
agar ukhwah ini kan terus mantap menjadi syafaat
terukir indah dipintu Jannah~!!
ameen..^^

No response to “..:: Memori Itu~!! ::..”

Leave a Reply