Saturday, March 19, 2011

..:: ♥♥ Cinta Kerana Allah ♥♥ ::..


cinta kerana Allah....
pasangan yg bernikah ats dasar aqidah akn mampu berdepan dengan apa jua cabaran, sama ada dalam bentuk kekurangan harta benda, pergeseran jiwa, perbezaan fikiran atau pertembungan emosi..

Wahai Wanita Solehah.
Yang dicari bukanlah putera raja,tetapi seorang putera agama...Yang dinilai,bukan sempurna sifat jasmani,asalkan sihat rohani, sempurna hati.Yang diharap,bukan jihad pada semangat,asal perjuangannya ada matlamat.Yang dinanti, bukan lamaran dengan permata,cukuplah akad dan janji setia.Dan yang akan terjadi,andai tak sama kehendak hati,ttp akan ku redha dengan ketetapan Ilahi..

wahai lelaki soleh,
dambakanlah cinta..cinta sejati yang kekal selamanya..biarpun pahit perjalannya demi meraih redha Allah..harungilah jua demi memperjuangkan redhaNya untuk membina sebuah Ikatan Cinta disisiNya..

Yang diimpikan adalah cinta kerana Allah..bersandarkan akidah..bukan kerana nafsu..yang diimpikan adalah hubungan yang sah disisi Allah..Islam..bukan kerana nafsu yang menjahanamkan diri...Allahu Ya Allah,jika aku jatuh cinta,cintakanlah aku kepada seseorang yang berlabuh cintanya kepadaMu Ya Allah...


..:: semoga niat kalian untuk mendirikan 'masjid' dipermudahkan dan mendapat ganjaran disisiNya..hajat doa kalian ,smga dipermudahkan..ameen Ya Robb..semoga 'si dia ' adalah pejuang agamaku dalam mencari redhaMu Ya Allah..::..


Cinta bukan mengajar kita lemah,tetapi membangkitkan kekuatan.Cinta bukan mengajar kita mghinakan diri, tetapi mghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semngat, tetapi mbangkitkan smgat~Hamka

No response to “..:: ♥♥ Cinta Kerana Allah ♥♥ ::..”

Leave a Reply